Сумленнасць і дысцыпліна гарантуюць вынік: гісторыі карпаратыўных кліентаў Белаграпрамбанка
Андрэй Аляксеюк, дырэктар фірмы Harveta, якая займаецца пераабсталяваннем мікрааўтобусаў і перавозкамі пасажыраў, у інтэрв'ю для Белаграпрамбанка распавёў, як ён будаваў бізнэс і што дапамагае дасягаць поспеху.
Напэўна, шмат хто памятае, як у 2009 годзе з'явілася магчымасць хутка і нядорага з'ездзіць у шоп-тур на мікрааўтобусе «Мінск-Беласток», або як пачынаючы з 2013 года можна было лёгка трапіць у аэрапорт Вільнюса або Каўнаса, у разы зэканоміўшы на авіябілеце ў Еўропу. Тады ж у пасажыраў гэтага напрамку з'явілася магчымасць забраніраваць выезды/прыезды з Мінска ў рэжыме online, а таксама расплаціцца карткай за білеты. Ініцыятарам гэтых ідэй і распрацоўшчыкам маршрутаў быў дырэктар дызайн-атэлье мікрааўтобусаў Harveta Андрэй Аляксеюк.
- Гэта былі сапраўды прарыўныя і прыбытковыя праекты, - кажа Андрэй Аляксеюк. - Як толькі пачаў займацца вытворчасцю мікрааўтобусаў, убачыў, што вялікім попытам карыстаюцца шоп-туры ў Польшчу. Але гэта былі дарагія туры. Тады мы з кампаньёнамі першымі адкрылі для мінчан маршрут "Мінск-Беласток" на мікрааўтобусах.
А што датычыцца праекта з маршрутамі "Мінск-Вільнюс" і "Мінск-Каўнас", то яны доўга трымалі лідэрства на рынку. У гэтых маршрутах беларусы вельмі мелі патрэбу, бо пералёт з Мінска ў Еўропу каштаваў вялізных грошай, а з Літвы пералёты былі ў разы таннейшыя. У тыя гады ў нас у гэтым напрамку было па 30 выездаў на тыдзень. Нават калі машына ламалася, заўсёды напагатове стаяла яшчэ адна і дзяжурыў вадзіцель, які мог падмяніць калегу.
ПАЧАЛІ БІЗНЕС З БЕЛАГРАПРАМБАНКАМ
- Першы крэдыт у Белаграпрамбанку мы ўзялі ў 2007 годзе (тады наша фірма называлася «Актрыя»). Мы асвойвалі маршрут «Мінск-Атоліна». Крэдыт банкам быў выдзелены на асваенне і развіццё гэтага напрамку.
Таксама фірма брала ў Белаграпрамбанку крэдыты на пакупку і развіццё парку мікрааўтобусаў. Транспарт абыходзіцца вельмі дорага з-за існуючых абмежаванняў па ўзросту машын (усе машыны ў парку не старэйшыя за 5 гадоў). А вось фінансавыя пытанні вытворчасці/пераабсталявання маршрутак практычна на 90% вырашылі за рахунак уласных сродкаў.
– Якраз перад пандэміяй набылі шмат дарагой тэхнікі. Мы прасілі ў банка адтэрміноўку па асноўным доўгу, таму што нерэальна было плаціць - ніхто не ездзіў, марштруткі стаялі. Банк адтэрміноўку адобрыў.
ЧЫМ ЗАНІМАЕЦЦА ФІРМА HARVETA?
- Купляем новыя машыны і перарабляем іх пад маршрутныя таксі. Мы набываем новыя мікрааўтобусы, пераўтворым іх у камфартабельныя маршрутныя таксі для перавозак на 15 ці 20 пасажырскіх месцаў. Выйграем конкурсы і запускаем маршруткі. У нас працуюць гарадскія і прыгарадныя маршруты.
Парк фірмы Harveta укамплектаваны мікрааўтобусамі вытворцаў Ford і Mercedes у асноўным еўрапейскай зборкі. Ёсць аўто расійскай зборкі, напрыклад, "Газэль". Кіраўніцтва кампаніі разглядае таксама магчымасць набыцця машын марак Peugeot і Fiat. Агулам парк налічвае 20 маршрутак. Сярод іх некалькі машын узяты ў крэдыт ад Белаграпрамбанка.
- Дзякуючы сродкам Белаграпрамбанка мы паступова абнаўляем парк машын. У маршрутнай сферы абнаўляцца трэба ўвесь час, паколькі знос высокі, бо ў суткі мікрааўтобус праязджае ад 400 да 500 км. Літаральна 3-4 гады, максімум 5 гадоў і трэба мяняць машыну. Знос хуткі, а патрабаванні да мікрааўтобусаў для перавозкі людзей сур'ёзныя.
ВАЖНЕЙ УСЯГО – КАМФОРТ ПАСАЖЫРА
Раней лічылася - чым больш месцаў, тым лепш. А цяпер усё ж шануецца камфорт, а з прычыны сітуацыі з пандэміяй - бяспека.
- Я стаў займацца маршруткамі ў 2004 годзе. Тады не было рэгламентавана, якім чынам сядзенні ставіць, якую выконваць адлегласць паміж пасажырскімі месцамі. Было 15 см паміж сядзеннямі. Цяпер, вядома, адлегласці ўсё рэгламентаваны - паміж сядзеннямі, шэрагамі, у праходзе, на ўваходзе ў машыну. Ёсць патрабаванні да прыступак - каб яны не былі занадта высокімі, бо ездзяць людзі сталага ўзросту. З кожным годам, безумоўна, усё больш увагі надаецца камфорту.
ЯК ПАЧЫНАЛІ БІЗНЭС?
- Да гэтага ў мяне былі грузавыя машыны. Часта здараліся паломкі ў рэйсах, увесь час трэба было кудысьці тэрмінова ехаць, ратаваць сітуацыю. Шалёных грошай каштавала наймаць майстроў і ехаць правіць фуру ў поле. Перайшоў на маршруткі. З гэтымі машынамі інакш - усё побач, усё тут. Ёсць свая рамонтная база, свой слесар. Калі недзе машына ламаецца, то праблему можна вырашыць аператыўна. Пагодзіцеся, калі машына ламаецца пад Пітэрам, Ніжнім Ноўгарадам, тое гэта ўжо іншая гісторыя. Пачыналі на простых маршрутках, якія працавалі як трактар. Цяпер выкарыстоўваем сучасныя, новыя машыны - ездзіць камфортна, зручна.
Над праектам пераабсталявання мікрааўтобуса працуе цэлая каманда - 10 чалавек, кваліфікаваных майстроў (зваршчыкі, тэхнікі, аўтаэлектрык). У пераабсталяваныя маршруткі, паводле рэгламентаў, усталёўваюцца толькі сертыфікаваныя сядзенні, шкла і т.д. Усе камплектуючыя павінны прайсці выпрабаванні на трываласць, бяспеку.
ЦЮНІНГ САЛОНА – ЧЫЯ ПРАЦА?
- Дызайн мікрааўтобусаў прыдумляем самі. Мы пачыналі працэс вытворчасці, пераабсталявання ў 2009 годзе. Ездзілі на выставы ў Бельгію, Кітай, Індыю, Турцыю. Плюс шмат чаму вучымся па відэа з інтэрнэту, дзе можна знайсці свежыя ідэі. У выніку бяром нешта ад адной ідэі, нешта ад іншай і робім так, каб гэта было прымальна і даступна ў нас у Беларусі. Ёсць цікавыя дызайнерскія рашэнні, садзімся з майстрамі разглядаем, што дастасавальна ў нашым рэгіёне. Ёсць проста «касмічныя» мікрааўтобусы са здвоенымі коламі, з трыма восямі, у якіх расхінаюцца дзверы, маршруткі-кабрыялеты, у якіх з адкрываюцца дахі. Мы адаптуем, вядома, ідэі прасцейшыя.
Звычайна бывае так: прыязджае кліент і кажа, паказваючы нам фатаграфію, - мне трэба вось так. Мы фармуем заяўку ад кліента: садзімся з ім за стол і думаем, што можна зрабіць з аўтамабілем. Падладжваемся пад любыя пажаданні кліента. Плануем у хуткім будучыні фармаваць дызайн аўтамабіляў з дапамогай 3D-мадэлявання, якое дазволіць лёгка мяняць, падбіраць элементы, колеры і г.д.
Былі ў фірмы і незвычайныя замовы. Напрыклад, майстэрні на колах, перасоўныя дамы з індывідуальнай, вельмі складанай сістэмай шума- і цеплаізаляцыі, аўтамабілі для развозкі ежы бяздомным. А самая незвычайная замова, па словах дырэктара фірмы, – унутранае аздабленне катэра.
- Калі да нас яго прывезлі ў бокс на прычэпе, ён быў зусім пусты. Абшывалі падлогу, столь, рабілі незвычайнае падсвятленне, устаўлялі скураныя канапы.
Фірма Андрэя Алексеюка займаецца базавай камплектацыяй гарадской маршруткі - пераўсталёўкай сядзенняў, шкла, ашалёўкай салона (столь, падлога) і г.д.
- Таксама мы можам паставіць сухія фены, ацяпляльнікі, кандыцыянер, подыум, паліцы для тэлебачання, аудыётэхніка і многае іншае. Можам зрабіць разводку святла, халады на кожнага пасажыра, а таксама рознае падсвятленне.
ПРАВЯРАЕМ ЯКАСЦЬ
- Пасля пераўтварэння абавязкова вязем аўтамабіль на тэхнічныя выпрабаванні. Атрымліваем сертыфікат бяспекі транспартнага сродку ў рамках Мытнага саюза, пасля чаго выпісваецца пашпарт транспартнага сродку, які выраблены ў Рэспубліцы Беларусь.
ПЛАНЫ НА БУДУЧЫНЮ
- Па-першае, плануем пашыраць парк машын для перавозак пасажыраў. А яшчэ зараз я прыдумляю новы маршрут. Затым падам гэты маршрут на конкурс, і калі ён выйграе, то зноў скарыстаемся паслугамі Белаграпрамбанка - возьмем крэдыт на куплю новых мікрааўтобусаў.
Цяпер у фірмы Harveta працуюць такія маршруты: "Мінск-Атоліна" (маршрутка № 1131), "Малінаўка-Бараўляны" (маршрутка № 1111), "Сухарава-Новая Баравая" (маршрутка № 1008).
- Пад некаторыя маршруткі (№ 1008 і № 1111) зроблены сайты, на якіх можна даведацца ўсю інфармацыю аб маршруце, часу прыбыцця на прыпыначны пункт. Вялікай папулярнасцю карыстаецца маршрутка № 1008 «Сухарава-Новая Баравая». Мікрааўтобус ідзе праз увесь горад, у тым ліку Гарадскі вал, Камароўку.
ЖЫЦЦЁВЫЯ ПРЫНЦЫПЫ
- Галоўнае - быць максімальна сумленным, з самім сабой, з людзьмі, з партнёрамі па бізнесе, у сям'і. Ну і вядома, важны якасны прадукт, інакш ні кліенты, ні партнёры не будуць давяраць.
А яшчэ важная пунктуальнасць. Я ў свой час скончыў Сувораўскае вучылішча, дзе мяне прызвычаілі да дысцыпліны, дакладнага планавання часу і пунктуальнасці. Гэта я перанёс у сваю працу і астатнім таксама рэкамендую. Правільная арганізацыя працэсу станоўча ўплывае не толькі на бізнэс, але і на здароўе.
Белаграпрамбанк дапамагае бізнэсу фінансаваннем, таксама ў банку дзейнічае інфармацыйная падтрымка стартапаў, прадстаўнікоў малога і сярэдняга бізнесу, функцыянуе сетка каворкінг-прастора для прадпрымальнікаў пачаткоўцаў і кампаній, якія развіваюцца - IGROW. Сёння па краіне такіх цэнтраў налічваецца 43.
Цэнтры прыцягнення IGROW Белаграпрамбанка – гэта прасторы для працы бізнесменаў, правядзення дзелавых сустрэч, навучальных мерапрыемстваў. Для рэзідэнтаў у IGROW створаны ўсе ўмовы для эфектыўнай і плённай работы, тут рэгулярна праводзяцца цікавыя семінары па развіццю бізнесу, мерапрыемствы з удзелам партнёраў банка, якія дзеляцца вопытам паспяховай пабудовы бізнесу і могуць выступіць інвестарамі ўдалай бізнес-ідэі. Словам, фармуецца спрыяльнае бізнэс-асяроддзе, якое дадатнай выявай мовіцца на фармаванні ўласнай справы і паляпшэнні бізнэсу.
Уступайце ў супольнасць IGROW у сацыяльных сетках, падпісвайцеся на Telegram-канал https://t.me/igrowby і атрымлівайце пастаянную падтрымку банка - неабходныя практычныя парады і рэцэпты поспеху для запуску і развіцця свайго бізнесу.